19 Nisan 2009

erkekler 1'e ayrıLır!


Son zamanlarda okuduğum en eğlenceli “köpük roman.” Her zaman girdiği ortamlardaki en güzel kız olmaya alışmış Darcy ve o kadar güzel olmayan ama zekasıyla ön plana çıkan en yakın arkadaşı Rachel baş kahramanlarımız.

Darcy beyaz atlı prensin yeni çağ versiyonu Dex ile evlenmeye hazırlanırken, bir yandan da onun yakın arkadaşı Marcus ile gizli bir ilişki yaşıyor. Hatta Marcus’tan hamile kalıyor. Bunu en yakın arkadaşı Rachel’a itiraf etmeye gittiğinde, Dex’in de Rachel ile gizli bir ilişkisi olduğunu öğreniyor.




Daradaradooommm! : ) Kalanını anlatmayayım, kitaptan pek sevdiğim, altını çiziktirdiğim cümlelere geçeyim:
- Pakistan ya da Peru gibi ülkeleri haritada bulamayabilir, kesirleri yüzdeye çeviremeyebilirdim; ama güzelliğim beni Jaguarlar, büyük evler ve ince porselen tabağımın solunda üç adet çatalın dizili olduğu akşam yemekleriyle dolu bir dünyaya kavuşturacaktı. Tek yapmam gereken annem gibi iyi bir evlilik yapmaktı.

- Bir ayrılık yaşandığında ki bu lisede son derece umumi bir olaydır, kızlar da oğlanlar da benzer şekilde “Kim ayrıldı?” diye sorardı. Herkes kimin terk eden ve kimin terk edilen taraf olduğunu bilmek isterdi çünkü bu sayede doğru kişiyi suçlayabilir ve doğru kişiye merhamet duyabilirlerdi.

- Bir Ralph Lauren afişinden fırlamıştı sanki; bir yelkenlinin güvertesinde, gözlerini kısarak günışığına bakan ya da arka planda yanan ateşin ışığında satranç tahtasına doğru düşünceli bir şekilde eğilmiş poster çocuğuydu o. Pasaklı olamayacağından, kafayı bulup sızmayacağından, annesinin yanında küfretmeyeceğinden, kapsamlı traş sonrası ürünleri kullandığından emindim. Opera sevdiğini, Times’daki tüm bulmacaları çözebildiğini, akşam yemeğinden sonra en kalitelisinden Porto şarabı sipariş ettiğini biliyordum. Bunların hepsini tek bakışta görmüştüm. Onun benim için ideal olduğunu, annemin hayatının Manhattan versiyonunu yaratmak için ihtiyacım olan sofistike Doğu Kıyısı adamı olduğunu biliyordum.

- Gerçek anlamda aldatıp aldatmadığınızı gösteren eşik testi bana göre oldukça açıktır: Partneriniz olayın bir videosunu görse onu aldattığınızı düşünür müydü? Buna alternatif test de şudur: Partnerinizin aynı durumda çekilmiş bir videosunu görseydiniz onun sizi aldattığını düşünür müydünüz?

- Çoğu kadın öyle değildir, en azından öyle duygular beslediğini itiraf etmez. İyi bir adam bulurlar ve hepsi o kadar. Arayışlarının sona ermiş olmasından dolayı rahatlamış görünürler. Mutludurlar, bağlıdırlar ve bu duruma uzun vadede kendilerini tam anlamıyla verirler. Sanırım bu bakımdan ben daha çok erkekler gibiyim. Asla başka bir ilk öpücük yaşamayacak olmanın, bir daha aşık olamayacak olmanın ne büyük kayıp olduğunu düşünüyorum.

- Kızlarda mavi gözlerin daha güzel olduğunu ve kahverengi gözlerle ilgili şarkıların bu yüzden, yani diğerlerinin kendilerini daha hissetmesini sağlamak için daha fazla olduğunu herkes bilir.

- Genç kızlığımdan o yana tüm kimliğim zayıf, güzel, eğlenceli ve umursamaz olmak üzerine kuruluydu ve bebek bunların hepsi için bir tehditti.

- Annem benim göz alıcı bir işim olmasına ve iyi para kazanmama bayılıyordu, ama evlenmem, bebek doğurmam ve tatilden ibaret olan bir hayat kurmam gerektiğini düşündüğünü de açıkça söylemişti.

- Bu işler böyle yürür. İlişkiyi bitirmek isteyen taraf her zaman canının istediğini yapabilir.

- Ve inan bana tüm bunlar birkaç içkiyle sarılmayacak yaralar değil.
- Yeni bir başlangıç yapmam lazımdı; sahneyi ve etrafımdaki insanları değiştirmem gerekiyordu.

- Dünyanın her yerinde yaşayabilecek durumda olan Madonna ile Gwyneth Paltrow yorgun ve yaşlı New York ve Los Angeles’ta değil Londra’da yaşamayı tercih etmişti. O ikisiyle bazı önemli ortak noktalarımız vardı: Stil ve güzellik

- Gucci çanta veya bir çift Manolo Blahnik alarak yaşanamayacak türden tarif edilmez bir mutluluktu.

- Birine sahip olmanın insana güven duygusu verdiğini ve bunun yanı sıra kendini gösterme baskısını ortadan kaldırdığını almadım birden. Bu düşünce ironik şekilde, partiye canlılık katan kişi olmama ve erkeklerin beğenisi toplamama izin verecek bir çeşit özgür ruhun içimde filizlenmesine neden oldu.

- Sen sadece eylemlerini kontrol edebilirsin. Diğer insanların tepkilerini değil.

- Tüm çifte randevuların (double date) başarı ölçütü kadınların ne kadar iyi anlaştığıdır.

- Dex tam anlamıyla olumlu işretlenmiş kutucuklar anlamına geliyordu, iyi bir nişanlı özgeçmişine sahipti: Düzgün erkek, çıkık elmacık kemikleri, özenli görüntü ve dolgun banka hesabı. Ve o ilişkinin nasıl bir felaketle sonuçlandığına bakın!

- Kendimi göz alıcı Jimmy Choolarla dolu geçmişimde hiç hissetmediğim kadar tamamlanmış hissetmeme neden oldu aşk.

- Aşk ve dostluk. Bunlar bizi biz yapan ve değiştirebilecek şeyler. Eğer izin verirsek…





Kitap Bilgileri:
İsim: Erkekler 1’e ayrılır // Something blue
Yazar: Emily Giffin
Yayınevi: APRIL Yayıncılık
382 sayfa

4 yorum:

sehrin kafasi dedi ki...

geceliğin şahaneymiş...(gecelil o dimi :))

zillosh dedi ki...

hihi evet janmm gecelik : ))

pazardan almıştım 5TL haha : ) ayrıca 5 beden filan büyük dünyanın en rahat şeyi! : )

stickman dedi ki...

hehe, birebir aynı şekilde benimde fotoğrafım var biliyomusun. o yüzden aniden görünce tırstım bi anda :) benim foto farklı bi kitaplaydı tabi.
ayrıca Darcy'nin başına gelenede çok sevindim :D beter olsun. oluyo mu? umarım oluyodur.

zillosh dedi ki...

hahaha : ))
fotolarını takip edip herbirinden bi tane çekilip kabusun olucam : p

Pinterest'im

Instagram'ım