26 Temmuz 2009

KızKaLesi


Kız Kulesi ile Kız Kalesi birbirlerinden çok farklı yerlerde olsalar da, ikisi de içinde bulunmaktan çok karşıdan izlemeyi sevdiğim yapılardır.

Kız Kalesi, Akdeniz Bölgesi'nde Mersin'in 50 km. kadar ilerisinde yer alır. Neden ve nasıl inşaa edildiği konusunda bir sürü hikaye olsa da, benim en sevdiğimde çok çok güzel bir prenses vardır. Sarayın falcılarından biri prensesin akrep sokmasından öleceği kehanetinde bulununca, babası onu korumak için denizin ortasına bir kale yaptırır ve kız orada yaşamaya başlar. Sahilden 200 metre kadar açıkta olduğu için akrepler de prensese zarar veremeyecektir. Kaleye giren çıkan her şey kontrol edilir, kontrolden geçmeden hiç bir şey kaleye giremez. Bir gün olabilecek en lezzetli incirlerle dolu bir sepet prensese hediye olarak yollanır. Kontrol edenler incirlerden birini yer, zehirli mi değil mi diye. Zehirli olmadığı anlaşılınca incir sepeti kaleye girer ve sepetten çıkan bir akrebin sokmasıyla prenses ölür.

Bugün ise KızKalesi, o civarlara giden herkesin yüzerek bir gidip-döndüğü, ışıklandırmasıyla da sahilden izlemesi oldukça keyifli bir yapı.

Otoyoldan çıktığınız anda, yol kenarında minik sepetler içinde incir satıcıları başlıyor. İki sepeti pazarlıkla 10TL'ye alıp, yolunuza afiyetle ve yapış yapış olarak devam edebiliyorsunuz. "Ya akrep çıkarsa?" sorusunu ilk inciri ısırıp o muhteşem kırmızı renkle karşılaştığınızda zaten unutuyorsunuz.


Peki ya bana nerden esti de Kızkalesi hakkında bilgi vermeye başladım?!
Haftasonunu orada oteli olan bir arkadaşımda geçirdim. Harika vakit geçirdim, tatil mooduna girdim ve gerçekten yandım! =))



Şimdilik tatiLden bir kare... (Arkası yarın... ) =)))

Hiç yorum yok:

Pinterest'im

Instagram'ım