05 Ocak 2010

Yaz geçer iyi gelir sözcükler


Yazı pek çok özlediğim bu günlerde " Yaz geçer yine gelir." ve "Yaz geçer iyi gelir sözcükler" cümleleriyle başlayan Murathan Mungan şiir kitabı bana ilaç gibi geldi.

YALNIZ BİR OPERA

ölü bir yılan gibi yatıyordu aramızda
yorgun,kirli ve umutsuz geçmişim
oysa bilmediğin bir şey vardı sevgilim
Ben sende bütün aşklarımı temize çektim

(...)

Kimsesiz bir yazdı. Yoktun. Kimsesizdim. Çıkılmış bir yolun ilk durağında bir mevsim bekledim durdum. Çünkü ben aşkın bütün çağlarından geliyordum.

(...)

Seni bir şiire düşündükçe kanat gibi, tüy gibi, dokunmak gibi uçucu ve yumuşak şeyler geliyordu aklıma. Önceki şiilerimde hiç kullanmadığım bu sözcük usulca düşüyordu bir kağıt aklığına, belki de ilk kez giriyordu yazdıklarma, hayatıma.

(...)

Daha o gün anlamalıydım
Benim sana erken
Senin bana geç kaldığını

(...)

Gittin. Şimdi bir mevsim değil, koca bir hayat girdi aramıza. Biliyorum ne sen dönebilirsin artık, ne de ben kapıyı açabilirim sana.

(...)

Ne kalacak geriye savrulmuş günlerimizden
Bizden diyorum, ikimizden
Ne kalacak?

Şimdi biz neyiz biliyor musun?
Yıkıntılar arasında yakınlarını arayan öksüz savaş çocukları gibiyiz. Umut ve korkunun hiçbir anlam taşımadığı bir dünyada bir şey bulduğunda neyi, ne yapacağını bilemeyen çocuklar gibi.
Artık hiç bir duygusunu anlayamayan çocuklar gibi
Ve elbet biz de bu aşkta büyüyecek
Her şeyi bir başka aşka erteleyeceğiz

(...)

Kitaplara sarılmak, dostlarla konuşmak, yazıya oturup sonu gelmeyen cümleler kurmak, camdan dışarı bakıp puslu şarkılar mırıldanmak...

Böyle zamanlarda her şey birbirinin yerini alır
çünkü her şey bir o kadar anlamsızdır
içinizdeki ıssızlığı dolduramaz hiçbir oyun
para etmez kendinizi avutmak için bulduğunuz numaralar
Bir aşkı yaşatan ayrıntıları nereye saklayacağınızı bilemezsiniz

(...)

Bana zamandan söz ediyorlar
Gelip size de zamandan söz ederler
Yaraları nasıl sardığından, ya da her şeye nasıl iyi geldiğinden. Zamanla ilgili bütün atasözleri gündeme gelir yeniden. Hepsini bilirsiniz zaten, bir işe yaramadığını bildiğiniz gibi.

(...)

O boşluk dolar elbet, yaralar kabuk bağlar, sızılar diner, acılar dibe çöker. Hayatta sevinilecek şeyler yeniden fark edilir. Bir yerlerden bulunup yeni mutluluklar edinilir.
O boşluk doldu sanırsınız
Oysa o boşluğu dolduran eksilmenizdir

gün gelir bir gün
başka bir mevsim, başka bir takvim, başka bir ilişkide
o eski ağrı
ansızın geri teper
Dilerim geri teper. Yoksa gerçekten
Bitmişsinizdir.

(...)

Daha önce de başka şiirlerde konaklamıştım
Ağır sınavlar vermiştim değişen ruh iklimlerinde
Aşk yalnız bir operadır biliyordum: Operada bir gece uyudum, hiç uyanmadım.

(...)

her otelde biraz eksilip biraz artarak
yani çoğalarak
tahvil ve senetlerini intiharlarla değiştirenlerin
birahaneler ve bankalar üzerine kurulu hayatlarında
ağır ve acı tanıklıklardan geçerek geldim. Terli ve kirliydim.

(...)

sonra dünyanın bütün sinemalarında bütün filmleri seyrettim.
Adım onların yanına yazılmasın diye
acı çekecek yerlerimi yok etmeden
acıyla baş etmeyi öğrendim.
Yoksa bu kadar konuşabilir miydim?

(...)

şimdi her şey doludizgin ve çoğul
şimdi her şey kesintisiz ve sürekli bir devrim gibi
şimdi her şey yeniden
yüreğim, o eski aşk kalesi
yepyeni bir mazi yarattı sözcüklerin gücünden

Dönüp ardıma bakıyorum
Yoksun sen



Bir de harika bir albüm: Dee Dee Bridgewater, Etta James, Nat King Cole, Ella Fitzgerald, Frank Sinatra, Billie Holiday ve dahası...

Jazz My Life - Favorite Songs
MP3 | VBR H.Q. 320 Kbps | 154 Mb
Genre: Jazz, Blues | 2009

Edinmek için biraz yukarıdaki nefis fotoğrafa tıklamanız yeterli.




Share/Bookmark

3 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Ah keşke diyerek okudum yazdıklarını ruhum dinlenmeye çok ihtiyacı var canım nice senelere sevgiler :)

sehrin kafasi dedi ki...

niye ben böle şeyler okurken çok sıkılıyorum...
çokmu ruhsuzum acaba?

zillosh dedi ki...

@ stil direktörü: yaratarak üreterek o ruhu besleyebilen şanslılardansınız; ama yine de bir tatil bir keyif kaçamağı olsa evet hiç fena olmazdı! =))

@ milkseyk: bana bir adam gelse bunları söylese içim bayılır; ama böyle kendi kendime okuyunca "aşk" hissediyorum ben ya! bi insandan bağımsız olarak... =)

Pinterest'im

Instagram'ım