27 Mart 2010

Biraz da İstanbul'u keşfedelim!


Annem İstanbul'a geldiğinde birlikte ilk günümüze başlamak için vazgeçilmez ve kesinlikle değişmez bir ritüelimiz vardır: Sabah erkenden kalkarız, ağzımıza bir lokma bir şey bile koymadan Bahariye'deki Mango Outlet'in yolunu tutarız. Bizden başka hiçbir müşteri yokken ve bütün kabinler bizimken tadını çıkara çıkara talan ederiz orayı. Şimdiye kadar hiç elim boş çıkmadım oradan ve aldığım her şeyi de tepe tepe kullandım. Annemle de en son yılbaşı alışverişinde birlikte gitmiştik oraya.

Mango Outlet'ten çıktığımızda zaten en az iki saat geçmiş olur. Hemen sokaktaki beyaz önlüklü ve eldivenli son derece beyefendi simitçiden sıcacık ayçekirdekli simit ve krem peynir alırız. Sokaktaki banklardan birine oturup kahvaltımızı ederiz, Deriden Outlet'e de bir göz attıktan sonra Starbucks'ta kahve içmeye gideriz.



Bu sabah da aynı şekilde başladı; ancak kahve keyfimize eşlik eden kitap bizi kışkırttı. "İstanbul Keşif Rotaları" mükemmel bir rehber kitap. Özellikle de şehri keşfetmeye dair şevkiniz tükenmeye başlamışsa ve kendinizi hep aynı yerden alışveriş yapar, aynı yerde yemek yer, aynı yerde eğlenir bulmaya başladıysanız mutlaka edinin derim.

Bundan beş sene önce İstanbul'a taşındığımda sınava çalışır gibi İstanbul'a çalışırdım. TimeOut ve İstanbulLife dergilerini kaçırmaz, bahsedilen bütün mekanları tek tek gezerdim. Bir gittiğim yere bir daha gitmek istemezdim. Zaman içinde "keşif"in yerini, "alışkanlık"lar almaya başladı. Hala keşfedilecek şahane yerler olduğunu hatırlattıkları için bu rehberi hazırlayanlara çok teşekkür ediyorum.

Bu gün de bu rehberi karıştırırken Arden gözümüze takıldı. Üstelik de oldukça yakınımızda, Moda Caddesi'ndeydi bu butik. İstanbul Keşif Rotaları kitabında aynen şöyle diyordu: "İhraç fazlası ürünleri ince bir tasarım anlayışı ile bulup bir araya getiren Arden Kürkçüoğlu tam bir moda tutkunu. Eline geçen her farklı tasarımın etiketinde gördüğü ismi arama motorlarına yazıp, bilgisayar başında saatlerini harcaması, kendisini indie tasarımcıların bilirkişisi haline getirmiş. Metrekarelerce alana yayılmış, içindeki üç beş parçaya aylık maaşınızı bağışlamanız gereken butiklere inat, Arden'de küçük alana geniş moda anlayışı -süper fiyat prensibi ile- başarıyla sığdırılmış. Özellikle Kuzey Avrupa ülkelerinden çıkıp namı sınırları aşan parçalar ve moda devlerinin H&M'e özel tasarladığı şahaneleri tek sıfırlı fiyatlara satın almak ne saadet, ne bereket."

Elimiz kolumuz poşetlerle dolu vurduk kendimizi Moda Caddesi'ne. 81B numaradaki minik dükkan Arden'i bulduk ve içeri daldık. Dış görünüşü ve ilk içeri girdiğimde karşılaştığım her şey ortaya karışık askılar beni hayal kırıklığına uğrattı; ancak o askıları karıştırdıkça bulduğumuz parçaların hepsi efsaneydi. Kesinlikle Arden bundan sonra her fırsatta uğranacak, hatta sık sık yeni ne gelmiş, diye kontrol edilecek bir nokta. Yolunuzu düşürün diye öğütlemekle, kimse bilmesin güzel parçalar bana kalsın ve fiyatlar uçmasın diye düşünmek çelişkisini yaşıyorum şu anda. :)

Eve uğrayıp poşetlerimizi bıraktıktan sonra bir de caddeye göz atalım dedik. Marks& Spencer'in iç çamaşırlarında indirim var, bazı ürünler 20TL'ye düşmüş haberiniz olsun. Üç beş yıkamada rengi solan, teli fırlayan sütyenlerde muzdaripseniz Marks&Spencer'ın iç çamaşırlarını şiddetle tavsiye ederim. Kıyafetlerinde klasik çizginin aksine, iç çamaşırları oldukça da eğlenceli üstelik.

Kasaya geldik, bir de süprizle karşılaştık. Her 200TL'lik alışverişte Paşabahçe'den yemek veya kadeh seti hediye ediyorlarmış. Pek cici tabaklarım da oldu böylece.

İşin en güzel yanı, nefis cicilere kavuşmuş olmam ve yeni bir butik keşfetmem.
İşin en kötü yanı, şu anda yeni aldığım kıyafetlerimi koymak için dolabımda en ufak bir alan kalmamış olması. Hatta odamın ortasında da bir kıyafet dağı var. Hadi hadi hadi hadi chucha boutique'e bir uğrayın, benim yeni cicilerim için yer açılsın, siz de süper fiyatlara süper şeylere kavuşun. :)

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ben de aldım keşif rotalarını bilstore'dan... muhteşem bi kitap, bilmediğim bi sürü yeri öğrendim:)

zillosh dedi ki...

aynen aynen! keşke daha bir sürü buna benzer keşif kitapçıkları çıksa farklı konularda =)

Pinterest'im

Instagram'ım