15 Mart 2010

Kadın - erkek ilişkileri tüyoları #1

Biliyorum Okan Bayülgen izleyip blogunda, twitlerinde Okan Bayülgen'den bahsetmek artık suyu çıkan bir şey oldu. Program başladığı anda Ekşisözlük'te entry'lerin sayısında yaklaşık 10 artış oluyor.

Gelgelelim ben televizyon konusunda biraz cinsim. Evimdeki televizyonun başına -kesinlikle abartmıyorum- senede en fazla 3 kere otururum. Bilgisayarımın ekranı da çok küçük olmadığı için dizilerimi, filmlerimi bilgisayardan izliyorum. Zaten evde de çok fazla zaman geçirdiğim söylenemez.

Ancak misafirliğe gittiğimde izlenen bir şey varsa da uyum sağlar oturup izlerim. Arada sırada bu şekilde bazı programları keşfedip, izlemediğime pişman olduğum bile olmuştur. Cumartesi ve pazar gecesi Okan Bayülgen'i izleyip, gecenin bir yarısı yatakta en az How i met your mother izlerkenki gibi kikir kikir güldükten sonra takipçisi olmaya karar verdim. (Evet, ancak! Evet, günaydın bana!)

Bu bir yana, dün izlerken bir şeyi fark ettim, kadını yemeğe davet eden adamın, kadına "Nereye gidelim?" diye sorması hakkikaten yanlış bir şey ya. Kocaman bir eksi. "Bir ara bir şeyler yapalım mı?" sorusu da aynı şekilde. "Tamam yapalım" der kadın da, ama hiç bir şey yapılmaz sonunda.

Kadın- erkek arasındaki flörtik ilişkiler bakımından doğru olduğu kadar, arkadaşça ilişkiler bakımından da geçerli bu kural. Oturdum düşündüm, bazı arkadaşlarımla onları gerçekten çok seviyor olmama rağmen bir türlü görüşemezken, bazı arkadaşlarımla tıkır tıkır görüşüyoruz. Neden?

Çünkü "Buluşalım, çok özledim.", "Bir yemek yiyelim." gibi belirsiz davetler çok havada kalmaya müsait. Onun yerine "İlhan Erşahin konserine gidelim mi?", "Alice gösterime giriyor hadi izleyelim.", "Süper bir yer keşfettim çikolatalı suflesi leziz.", "Tam senlik bir oyun ilanı gördüm. Bu cuma boş musun?" gibi teklifler sonucunda hep buluşuluyor, hep de çok keyifli zaman geçiriliyor.

Bir kadını bir yere çağırıyorsanız, ona "Nereye gidelim?" diye sormayın. Onun fikrini almaya çalışıp kibarlık yaptığınızı sanıyor olabilirsiniz. Ama organizasyonu yapma sıkıntısını ona devretmiş oluyorsunuz. Kibarlık yapmak istiyorsanız, "X'e gidelim, ne dersin?" diyin. Onun aklında daha iyi bir yer varsa, o da kendi aklındakini söyler zaten.

Oturun araştırın, sorun, bilen bir arkadaşınız yoksa bile Google mucizesi var. "Bir ara bir şeyler yapalım" demekle bir yere varılmıyor, güzel bir film, güzel bir restoran, güzel bir konser bulun.

Sonra da bana teşekkür niyetine bir kutu çikolata yollayabilirsiniz :O


3 yorum:

Uğur SAMSA dedi ki...

sağ ol ipuçları için ;)

zişniko dedi ki...

peki aşk acısı için ne yapmalıyız?aslında cevabı biliyorum zaman değilmi ama bu cevaptan nefret ediyorum

special n dedi ki...

bu yazından bir postum için alıntılar yapmak istiyorum!! yerinde tespitler!:)

Pinterest'im

Instagram'ım