02 Nisan 2010

Shopping & Fucking


Duygu değil sadece alışveriş (paraya karşılık seks) istemek
Her türlü bağımlılık: İnsan bağımlılığı, uyuşturucu bağımlılığı, para bağımlılığı, güç bağımlılığı
Şiddet, pislik, çaresizlik

Bütün bunları kahkahalar atarak izleyebileceğiniz bir oyun hayal edin. Ama toz pembe gözlüklerden de bakılmasın dünyaya. İşte bu Shopping & Fucking!

Oyun başlıyor, oyunculardan biri sahnenin orta yerine kusuyor! "Aman Tanrım ben ne yapıyorum burada?" diyorsunuz, ama Dot'ta daha önce bir oyun izlediyseniz onun hatırına biraz daha izlemeye karar veriyorsunuz.

Mark Revenhill'in oyunları her zaman şiddet, cinsellik, eşcinsellik ve uyuşturucu içerir ve bunlar sıradan olgularmış gibi yansıtılır. Hiçbir zaman asıl mesele konu değildir zaten, replikler ve işleniş çarpar adamı.Sırf adet yerini bulsun diye konusundan da biraz bahsedeyim:


Robbie ve Lulu isimli bir çift uyuşturucu bağımlısı olan Mark'a aşıktırlar. Mark tedavi merkezine gidince, onlara bakacak kimse kalmadığı için iş aramaya başlarlar. Lulu bir reklam işi almak için gittiğinde patronu onun güvenini test etmek için 3oo ex verir satması için... Robin ise onları bir gece klübünde yakışıklı adamlara zaafı yüzünden bedavaya dağıtır. Sonra bu hoşuna gider, insanlara mutluluk dağıtıyordur, ex'lerin tümünü bedavadan dağıtıp kendisi ile Lulu'nun hayatını tehlikeye sokar. Para kazanmak için telefon seksi hizmeti vermeye başlarlar. Bu sırada "alışveriş" yüzünden tedavi merkezinden atılan Mark, 16 yaşında bir çocuk ile zevk alışverişi yapar. Derken ona duygusal olarak bağlanır. Robbie bu çocuğu kıskanır. İlişkiler, cinsel ilişkilerdeki uç noktalar, şiddet, uyuşturucu hepsi içiçe giriverir.



Lulu ile Robbie'nin telefon seksi ile para kazandığı sahnede Adem & Adem fantazisinde gülmekten karnıma ağrılar girdi. Robbie (Tuğrul Tülek) zaten kesinlikle en favori karakterimdi oyunda. Son aylarına girdi diye biliyorum bu oyun. Bitmeden Mısır Apartmanı ziyaret edilmeli ve bu oyun izlenmeli! Ama kendinizi şak diye indirilen pantolonlara, erkek erkeğe ilişkilere, ortalığa saçılan yiyeceklere de hazırlayın gitmeden! Kulaklarinizda günlerce "Para medeniyettir. Medeniyet para" çınlayabilir. Oyun biteli yarım gün oldu, etkisinden hala çıkamadım.
Ayrıca Kürklü Merkür'de Engin Altan Düzyatan oynuyordu. Bunda da Mark'ı canlandıran oyuncu oldukça tatlıydı. Oyunu sevmeseniz bile -ki imkansız- adamı izlersiniz keyifle :)

Sinan'ı bilet bulma gayretini mutlu son ile sonuçlandırabildiği için tebrik ediyorum, beni de koluna taktığı ve oyundan sonraki şaşkın ötesi moodumu paylaştığı için de teşekkür ediyorum.

2 yorum:

gRanGe dedi ki...

akşam sölemedim şu anda sölüorum ilk sahnede parmesan krema we fesleğen bogazıma kadar geldi çıkmasınada ramak kalmıştı =)
oyundan sonraki şaşkın halini paylaşmak mı hahah ben ne durumdaydım bide bana sorsan =)
robbie kesinlikle we kesinlikle on nümero..
o diilde sende bi amsterdam bileti bulma gayretine düşsen beni koluna taksan (amsterdam şarrtt diil out istanbul yeter) götürsen beni keşfi tatile =(
dpnt:ey okuyucu oyun çıkışında gürültülü bi yerlere gidin süper oluyor..=)

zillosh dedi ki...

Gürültülü yerlere gitmek yetmez bir de şöyle bir arkadaş lazım:

Kendisini görmek için gürültülü yere gidilmiş hatun kişisi:

- Ya bi herif var. Şöyle oldu böyle oldu. Bi saniye bi saniye

Telefona uzanır. Telefondaki ses "Gelme" der. Hatun montunu alır "Ben gidiyorum" der. Shopping&fucking'ten çıkmış iki tip 10 dakika 1 Nisan şakası sanar. =)

Pinterest'im

Instagram'ım